BASIN LOBİSİ

Tarafsız değil, insandan taraf!

İletişimcilerin yüzde 71,5’i “tanıdık” olmadan iş bulunamayacağını düşünüyor!

İletişimcilerin yüzde 55’i staj yaptıkları kurumdan kadro talep ettiklerinde, kadronun dolu olduğu söylenerek, yüzde 16,5’i ise önüne yeni bir deneme süresi konularak geri çevriliyor.

Medya çalışanları üzerindeki baskılar, kutuplaşmış medya yapıları derken eğitimlerini iletişim okullarında tamamlamış kişilerin işsizlik oranının her geçen yıl arttığını yapılan araştırmalar gözler önüne seriyor. Öyle ki üniversite mezunları arasında işsizlik oranının en yüksek olduğu alan yüzde 29,1 ile gazetecilik ve enformasyon. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre, toplam 24 binlik işgücüne karşın 17 bin gazetecinin istihdam edildiği sektörde, 7 bin gazeteci işsiz. İstihdam edilen 17 bin gazetecinin içinde iletişim okullarından mezun olmuş kaç kişi var bilmiyoruz.  Meslek de hastalık haline gelen “stajyerlik” ise ne öğrenciyken ne de mezun olduktan sonra iletişimcilerin peşini bırakmıyor.

1

Yolu iletişim lisesi, iletişim önlisans veya lisans programlarından geçen 309 iletişimcinin internet üzerinden katıldığı anket çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor. Yüzde 82,8’i 4 yıllık iletişim fakültelerinin lisans programlarından mezun olan katılımcıların, yüzde 65’i zorunlu stajlar haricinde okurken de 1 ila 3 kurum arasında staj yaptığını söylüyor.

2

Katılımcıların yüzde 55’i staj yaptığı kurumdan kadro talep ettiğinde kadronun dolu olduğu söylenerek, yüzde 16,5’i ise önüne yeni bir deneme süresi konularak geri çevrildiğini aktardı. Yüzde 21,4’ü ise kadronun yapıldığını ancak maaş veya sosyal hakların tam olarak sağlanmadığını belirtti.

3

Katılımcıların sadece yüzde 9,1’i mezun olduktan sonra bir kurumda stajyer olarak başlayıp 3 ay içerisinde kadrosunun yapıldığını söylerken, yüzde 21,7’si uzunca bir süre beklemesine karşın kadro yapılmadığını, yüzde 69,3’ü ise mezun olduktan sonra bir kuruma stajyer olarak başlamadığını aktardı.

4

İletişimcilerin yüzde 47,2’si ana akımda yer alan bir medya kuruluşunda hiç bulunamazken, yüzde 42,7’si ana akımda bir tanıdığı aracılığıyla bulunduğunu söyledi. Ankete katılan iletişimcilerin sadece yüzde 10’u ana akım medyada internet başvurusunun  kabulüyle yer aldığını belirtti.

5

İletişimcilerin yüzde 42,7’si mezun olduktan sonra 12 aydan uzun süredir işsiz olduğunu aktarırken, yüzde 15,2’si mezun olur olmaz kadrolu bir işte çalıştığını söylüyor.

6

İletişimcilerin yüzde 45,3’ü işsizken paraya ihtiyacı olduğu için medya dışında bir sektörde çalışmış, 23,62’sı ise uzun süredir işsiz olmasına karşın medya dışında başka bir sektörde çalışmadığını ve medya sektöründe iş aradığını aktarıyor.

7

İletişimcilerin yüzde 23,6’sı cinsiyetinden dolayı bir kurumdan olumsuz yanıt aldı.

8

Katılımcıların yüzde 71,5’i iş bulmak için bir tanıdığa ihtiyaç duyulduğunu belirtirken, yüzde 63,8’i okullarda belirli konularda uzmanlaşmak için yeterli eğitimin verilmediğini söylüyor. Yüzde 31,7 ise öğrencilerin kişisel gelişimleri için çabalamadığını düşünüyor.

9

Bir iletişimcinin işi öğrenebilmesi-kuruma uyum sağlayabilmesi için 4 ila 6 aylık bir staj süresinin yeterli olacağını düşünen katılımcıların oranı yüzde 40,5. yüzde 38,2 ise 1 ila 3 ayın ortalama bir staj süresi olabileceği görüşünde.

Araştırma/Haber-Helin Genç 

*Kaynak göstermeden kullanılmaması rica olunur

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: